انواع مطلب

از شیر مرغ تا جون آدمیزاد

سلام به شما.

چند روز پیش به یک وبلاگی رفتم درباره ی خاطرات رزمندگان اسلام بود. خیلی جاب بود به شما پیشنهاد می کنم به این وبلاگ یک سری بزنید مطالبش خیلی جالب و شنیدنی بود

این هم آدرسش:www.yadyaranjang.blogfa.com

ممنون.

نوشته شده در چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:,ساعت 20:38 توسط امین| |

 سلام.

این مطلب رو برای دانلود گذاشته ام 

امیدوارم خوشتان بیاید

با تشکر از آقای حیدر مهدیخانی 

برای دانلود به آدرس زیر بروید.

http://s2.picofile.com/file/7283508923/roobik.pdf.html

نوشته شده در یک شنبه 16 بهمن 1390برچسب:,ساعت 21:19 توسط امین| |

 

آموزش ساخت موشك كاغذي

 

 

 

موشك

براحتی می توان هواپیمای كاغذی (موشك) ساخت و آن را به پرواز درآورد. یك موشك بسازید، و سكان هایی به بال و دم آن بیافزایید، و ببینید چگونه این سطوح مسیر پرواز را كنترل می كنند و مسیر حركت آن را تغییر می دهند. معمولاً موشك به طور تراز پرواز می كند. سطوح كنترلی آن را قادر می سازد تا به طرفین دور بزند، بالا و پایین حركت كند، و حتی در حین حركت به دور خودش بچرخد.

 

آنچه شما نیاز دارید:

ورق كاغذ به ابعاد 30*21 سانتیمتر، 3 گیره كاغذ، قیچی

آنچه شما نیاز دارید

1- ورق كاغذ را حول خط میانی آن تا كنید. خط میانی را با حرفA مشخص كنید.

 

ساخت هواپیما

2- دو كناره را روی خط مركزی تا كنید و خط تا را باB مشخص كنید.

 

ساخت هواپیما

3- هر كدام از كناره های مایل را روی خط وسط تا كنید و خط تای آن را با حرف C مشخص كنید. سپس نوك موشك را به داخل تا كنید تا نوك موشك تیز نباشد.

 

ساخت هواپیما

محاسبه برای ساخت هواپیما

 

4- موشك را از وسط به سمت داخل تا كنید، سپس كناره ها را همانند شكل مقابل به بیرون تا كنید به طوری كه خط تا 2.5 سانتیمتر با خط میانه فاصله داشته باشد. سپس سكان ها را روی بال و سكان عمودی را روی دم ببرید (همانند شكل زیر).

 

ساخت هواپیما

هواپیما2

 

5- یك یا چند گیره كاغذ به انتهای موشك (بالای سكان) اضافه كنید تا در حین پرواز تعادل برقرار باشد. دو نوار 1.5 سانتیمتری در انتهای هر بال تا كنید تا موشك در حین پرواز پایدار بماند.

ساخت هواپیما

6- موشك را پرتاب كنید و نحوه حركت آن را بررسی نمایید. با خم نمودن سكان ها به بالا و پایین (یا یكی به بالا و دیگری به پایین) مسیر پرواز را تغییر دهید. سكان عمودی و یكی از فلپ ها را تا كنید تا هواپیما دور بزند.

 

 
نوشته شده در یک شنبه 16 بهمن 1390برچسب:,ساعت 17:27 توسط امین| |

. سلوكيان 
با شكست داريوش سوم به دست اسكندر مقدونى در 320 ق .م . و استقرار دولت يونانى - سلوكيان 312 تا 62 ق .م . - يكى از مهم ترين وقايع تاريخى آن زمان در خاور نزديك ، در اين بخش از جهان روى داده و به تعبيرى انقراض امپراتورى هخامنشى ، پايان تاريخ باستان و آغاز دوران تازه اى است كه در آن فرهنگى مادى كه آن را فرهنگى هلنى مى نامند بر جهان چيره گشت . از نظر تاريخ ايران ، اسكندر سبب پايان يافتن دورانى بزرگ و آغاز فرمانروايى بيگانه و چندگانگى در كشور بود. (62)
با سقوط امپراتورى هخامنشى ، دوران جديدى در زندگى اقتصادى و اجتماعى مردم ايران آغاز گرديد، بدين ترتيب كه روش نوينى كه آميزه اى از تاثير عنصر يونانى و ميراث تمدن هخامنشى بود برقرار گرديد.

تشكيلات ادارى سلوكيان 

در دوران سلطه ى مقدونيان با اين كه مركزيت امپراتورى از ميان رفته و ايرانيان مغلوب يونيان شده بودند، ولى در بسيارى از شئون زندگى و روش ‍ معيشتى رويه خود را حفظ و آن را به فاتحين تحميل نموده و حتى آنان را تابع راه و رسم خود نمودند.
گريشمن مى نويسد:
پس از فتح ايران ، از همان ابتدا يونانيان متوجه شدند كه اداره ى چنين امپراتورى وسيع ، بدون استفاده از همكارى ايرانيان بسيار مشكل خواهد بود به همين دليل ، بسيارى از سازمان هاى ادارى و شاهنشاهى ايران را به حال سابق خود گذاردند. عده زيادى از امرا و شاهزادگان ، و روساى ايرانى در مشاغل سابق باقى ماندند. خود اسكندر و فرماندهان وى شيوه ى زندگى و زرق و برق دستگاه حكومت هخامنشى را تقليد كردند گروه زيادى از ايرانيان از راه ازدواج با يونانيان پيوند فاميلى و خانوادگى استوار كردند.(63)
گوتشميد مى نويسد:
سلوكيان از لحاظ ادارى به ساتراپ نشين هاى مختلف تقسيم مى شد و حكام منصوب از طرف شاه كه استراتژ (64) خوانده مى شدند در راس آن قرار داشتند، محققين هفتاد و دو ساتراپ نشين را در اين دوران حدس ‍ مى زنند. (65)
اگرچه اين رقم اغراق آميز است ولى بى شك در اين دوره 25 تا 28 ساتراپ نشين وجود داشته است . ساتراپ نشين ها به آپارخى و آپارخى ها به هيپارخى تقسيم مى شدند و هيپارخى خود به بخش هاى كوچك ترى تقسيم مى گشته كه به نام استانما خوانده مى شد. استانما در آغاز ايستگاه هاى پستى هخامنشى بوده كه بعدها به صورت كوچك ترين واحد ادارى درآمده است . هر ساتراپ نشين پايگاهى داشت كه مقر استراتژ و ادارات مركزى بود، از قبيل خزانه و بايگانى شاهى كه شعب هايى از آن در تمام شهرهاى ساتراپ نشين وجود داشت . در هر ساتراپ نشين قدرت نظامى و ادارى در دست استراتژ بود و امور مالى توسط مامورى كه اكوتوم خوانده مى شد و مستقيما زير نظر شاه بود اداره مى شد. (66)
اراضى كشور به دو دسته اراضى شاهى و اراضى شهرى تقسيم مى شد. اراضى شاهى بسيار وسيع بود و بيش تر زمين هاى كشاورزى جزو اين اراضى محسوب مى شد. نيمى از اراضى كشاورزى شاهى را روستاييان كشت مى كردند، و ملزم بودند كه ماليات اراضى نقدى و يا جنسى به پادشاه پرداخت نمايند.
در اراضى شاهى ، كلنى هاى نظامى مستقر مى شد. افراد اين كلنى ها قطعات زمين يا سهميه هاى ارضى كه كلر خوانده مى شد دريافت مى داشتند و موظف بودند خدمت نظامى انجام دهند و از اين نوع افراد، فالانژها كه اساس ارتش سلوكى را تشكيل مى دادند به وجود مى آمد.
عايدات خانه را تنها درآمد ساليانه اراضى تشكيل نمى داد، بلكه انواع عوارض و ماليات هاى ديگر نيز تحت عنوان كلنى (ماليات هاى شاهى ) از مردم اخذ مى شد، كه در سراسر كشور سلوكى يكنواخت بود از جمله اين ماليات ها باج و ماليات بر معاملات بود. در نزد سلوكيان ماليات هاى دسته جمعى نيز متداول بود كه به آن (فوروس ) مى گفتند. در زمان سلوكيان شهرسازى رونق فراوان داشت . شهرهاى سلوكى داراى سازمان پوليس بود يعنى مجمع ملى مركب از افراد متساوى الحقوق جامعه ، و شوراى انتخابى شهر و دادرسان انتخابى مردم حق داشتند درباره مسايل اجتماعى شهر خود اظهارنظر كنند و در حل آن با دستگاه ادارى مشاركت نمايند.
خودمختارى پوليس هاى سلوكى كامل نبود و از حدود امور داخلى شهر تجاوز نمى كرد، بسيارى از شهرها علاوه بر مقامات انتخابى (اپيستات ) نيز داشتند كه بنابر قاعده عمومى از اهل محل و اعيان شهرها تشكيل مى شد.
ايپستات ها ممكن بود انتخابى باشند ولى به هر حال نماينده قدرت پادشاه بودند، شهرهاى سلوكى تابع پادشاه بوده و ساتراپ ها مى توانستند در صورت بروز اختلاف مستقيما به پادشاه مراجعه كنند. (67)
پادشاه سلوكى ، هيچ گاه فرمانى خطاب به شهرها صادر نمى كرد بلكه نامه يى به شهر مى نوشت ؛ خطاب به مردم شهر و دادرسان كل . اين نامه بايد از لحاظ تشريفاتى مورد تصويب مجلس شهر و دادرسان قرار گيرد غالبا نامه هاى پادشاه به مثابه اسناد مهم بر سنگى نقش مى شد و در ميدان شهر اگورا نصب مى گرديد.
به طور كلى گرچه دوران سلطه مقدونيان از نظر سياسى به دليل از بين رفتن استقلال ايران به ضرر اين كشور بود ولى در مقابل ، يك سلسله ارزش هاى نوين اقتصادى و اجتماعى كه ناشى از تمدن دريايى و بازرگانى يونانى بود به نظام جامعه ايرانى وارد گرديد اما همگام با ضعيف شدن قدرت مركزى سلوكيان و نيرو گرفتن اقوام محلى در شرق ايران جامعه ى ايرانى تدريجا از روش بازرگانى و دريايى و تمدن يونانى دورى گرفت .

شهرسازى و بازرگانى 

يكى از مشخصات بارز اقتصادى و اجتماعى ايران در دوران مقدونى و يونانى ، توسعه ى شهرها و بوجود آمدن مراكز تازه جمعيت بود. آنان در كنار دجله چندين شهر ايجاد نمودند.
در اين دوران توسعه شهرسازى در ناحيه سوريه و (ميان رودان) بين النهرين بيش از ساير نواحى بود؛ مع ذالك در فلات ايران در ناحيه كرمانشاه ، همدان ، بروجرد و نهاوند شهرهاى تازه بوجود آمد. تنها در كنار خليج فارس ‍ چندين بندر و شهر تازه ايجاد شد. با ظهور شهرهاى جديد بعضى از مراكز تمدن قديمى نظير بابل و شاهراه هاى فينيقى و سورى گرفتار انحطاط شدند. در اين دوره مراكز تازه جمعيت با اصول شهرسازى جديد بنا مى گرديد كه در آن داد و ستد به طور قابل توجهى ملاحظه توسعه يافت و يك سرمايه دارى محدود تشكيل شد علاوه بر اين داد و ستدها، بسيارى از سرمايه داران ، ساختمان هاى چند طبقه براى فروش و يا اجاره مى ساختند.
غير از شهرسازى ، اقدامات مهمى در زمينه ى توسعه جاده ها و راه هاى ارتباطى انجام گرفت .
كوشش در راه توسعه بيش تر، ارتباط و نزديك ساختن نواحى مختلف امپراتورى ، از همان زمان اسكندر آغاز گرديد و در حقيقت مقدونيان ، اقدامات اوليه ى شاهان هخامنشى را در اين زمينه دنبال كردند. اين عوامل كه ناشى از اقتصاد تجارتى و دريايى و به وجود آمدن اقتصاد جهانى آن دوره بود خود تاثير به سزايى در توسعه ى تجارت و تسهيل داد و ستد داشت .
فراى درباره شهرنشينى سلوكيان مى نويسد:
شهرها داراى زمين ها و املاكى بود كه روستاييان در آن محل ها سكونت داشتند و به كار كشاورزى مشغول و بدان املاك وابسته بودند. روستاييان ، گاه از سعه ى صدر جوامع شهرى استفاده مى كردند و به توسعه ى اجتماعات خود پرداخته به صورت دهكده هايى كه نوعى استقلال داخلى داشتند در مى آمدند.
... چنان كه از فهرست شهرهاى افكنده به دست سلوكيان بر مى آيد، ايشان بيش تر در پى نگاهدارى راه هاى ارتباطى و بازرگانى با جاهاى دوردست مشرق و باختر بودند و شهرهايى چون نهاوند كه در آن جا كتيبه هايى از آنتيوكوس سوم نيز يافت شده است . در هكمتانه (همدان) و بيستون و نقاط ديگر بر سر راه سلوكيه شواهدى بر حكومت سلوكيان مى باشد.

منبع:راسخون

نوشته شده در پنج شنبه 13 بهمن 1390برچسب:,ساعت 21:53 توسط امین| |

بامبو گیاهی است که در دامنه کوه‌ها و تپه‌هایی که دارای رطوبت ۶۵ تا ۹۰ درصد باشد روئیده یا کشت می‌شود . میزان رطوبت، حرارت موجود در منطقه و نوع خاک تعیین کننده کیفیت و مرغوبیت بامبو بوده و هر چه میزان رطوبت و حرارت بیشتر باشد کیفیت محصول نیز بهتر خواهد بود . گیاه بامبو که تاکنون بیش از ۶۶۲ نوع آن شناخته شده دارای قطر و ضخامت‌های متفاوت است و در حال حاضر بهترین نوع بامبو در ژاپن، چین و بطور کلی کشورهای شرق آسیا و هند روئیده و کشت می‌شود و در ایران می‌توان لیالستان لاهیجان علی آباد ( در فاصله سخت سر و تنکابن ) قاسم آباد در رودسر و تقریباً بیشتر نقاط شمال کشور را در زمره مساعدترین مناطق رویش بامبو بحساب آورد . در این مناطق بیشه‌های کوچکی وجود دارد که در فصل پائیز و اوایل زمستان یعنی هنگام بریدن و قطع ساقه‌های بامبو از هر یک بین ۵۰ الی ۲۰۰ شاخه نی بدست می‌آید. بامبو از چهار قسمت سطح داخلی (دارای پوشش نرم )، دیافراگم ( متصل کننده بخش‌های ساقه به یکدیگر) می‌باشد و پوشش رویه که بسیار سخت و دیرشکن است تشکیل شده و دیافراگم کاملاً فشرده بوده و آب در آن نفوذ نمی‌کند. بامبو معمولاً به رنگهای مختلفی مانند سبز، مشکی، متمایل به قهوه‌ای، عنابی، و زرد مایل به کرم دیده می‌شود


:::ادامه مطلب:::
نوشته شده در پنج شنبه 13 بهمن 1390برچسب:,ساعت 21:50 توسط امین| |

 گفت‌وگو با يكي از مجريان تلويزيون

مجري مقابل دوربين بايد خودش باشد
جام جم آنلاین امير افشار متولد سال 1344 است. وي از اوايل انقلاب اسلامي وارد سازمان صدا و سيما شد.

بسياري از ما خاطره‌هاي ماندگاري از اجراي او در برنامه‌هايي همچون اعلام برنامه‌هاي شبكه يك سيما، اولين برنامه شبانه زنده بعد از انقلاب با عنوان گلچين شبانه، تابستان، ورزش و سلامتي به ياد داريم. 

افشار دانش‌آموخته كارشناسي توليد با گرايش كارگرداني تلويزيون از دانشكده صدا و سيماست.

او در حال حاضر علاوه بر كارگرداني در شبكه يك سيما اجراي برنامه «شبكه يك شبكه هر ايراني» را بر عهده دارد.

شما از چه سالي اجرا در تلويزيون را بر عهده گرفتيد؟

سال 1358 صداپيشه و تك‌گوي گروه كر بودم و سال 1360 در راديو همدان گويندگي مي‌كردم. از سال 65 در دانشكده صدا و سيما مشغول به تحصيل در رشته كارگرداني تلويزيوني شدم. سال 1368 در گروه معارف، اعياد و مناسبت‌هاي شبكه يك سيما را اجرا مي‌كردم و سال 1372 به عنوان مجري پخش اين شبكه سيما ايفاي نقش كردم.

با وجود اين كه شما كارگرداني تلويزيون را تحصيل كرديد چطور بيشتر در حوزه اجرا فعاليت مي‌كنيد؟

من از ابتدا به تئاتر هم علاقه‌مند بودم و حتي در كنكور سراسري كه قبول شدم، مي‌توانستم در رشته كارگرداني تئاتر در دانشكده هنرهاي زيبا و هم دانشكده صدا و سيما ادامه تحصيل بدهم كه در نهايت صدا و سيما را انتخاب كردم. هميشه و حتي الان هم علاقه زيادي به بازيگري و اجرا دارم.

از ابتدا براي اجرا سبك و سياق خاصي را انتخاب كرديد؟

معتقدم سبك و اجراي هر كس بستگي به خلقيات، روحيات و اطلاعات عمومي‌اش دارد. من در اجرا سعي مي‌كنم خودم باشم و خودم را به بيننده و نوع زندگي او نزديك كنم. به عبارتي من دوربين را چشم بيننده‌هاي متفاوت و با سلايق گوناگون مي‌دانم. دوربين هيچ وقت اشتباه نمي‌كند و مجري نمي‌تواند جز آن كه هست خودش را نشان بدهد. دوربين همه چيز را به مخاطب منتقل مي‌كند. به طور مثال اگر مجري بخواهد خودش را شاد نشان دهد و ذاتا انسان شادي نباشد مطمئنا بيننده متوجه خواهد شد. پس اگر مجري مقابل دوربين خودش باشد، بسيار بهتر است.

به نظر شما مجريگري را چطور بايد آموخت؟

صدا كاملا ژنتيكي است. بايد قابليت يك صداي مناسب در كسي كه مي‌خواهد مجري شود وجود داشته باشد. ضمن اين كه استعداد ذاتي هم بسيار اهميت دارد. اگر كسي با اين ويژگي‌ها وارد محيط و فضاي مناسب شود و آموزش‌هاي لازم را ببيند مي‌تواند موفق شود.

مطمئن باشيد به زور و بدون استعداد و صدا نمي‌توان اصول اجرا را آموخت و مجري شد. البته اين را هم بگويم كه متاسفانه هنوز در دانشكده و موسسات رسمي آموزشي دولتي براي پرورش مجري برنامه‌اي به صورت مدون نيست. موسسات و آموزشگاه‌هاي خصوصي هستند كه دوره‌هاي گويندگي و مجريگري را برگزار مي‌كنند، اما از پتانسيل‌هاي موجود به نحو شايسته‌اي استفاده نمي‌شود.

فكر مي‌كنيد بيشتر در چه نوع اجرا تبحر داريد؟

خودم شخصا انسان بسيار فعالي هستم و علاقه‌مندم برنامه‌هاي شاد را اجرا كنم. بيشتر دوست دارم اجراي برنامه‌هايي را كه با حضور مردم و به صورت مسابقات خانوادگي و به صورت تركيبي است بر عهده بگيرم.

پيش آمده به دليل اجراي نامناسب در برنامه‌اي توبيخ شويد.

خير تاكنون برايم پيش نيامده است. البته برخي مواقع تهيه‌كننده با من يا برعكس به جهت همخواني كه نداشته‌ايم بحث كرديم كه اين مورد هم طبيعي است و امكان دارد در هر كاري پيش بيايد.

از چه سالي ديگر در تلويزيون اجرا نداشتيد؟

از سال 79 تا 88 حدود 9 سال در تلويزيون اجرا نداشتم، اما در مراسم‌هاي مختلف فرهنگي و هنري كه در كشور برگزار مي‌شد، برنامه اجرا مي‌كردم.

در اين مدت پيشنهادهايي به شما مي‌شد و نمي‌پذيرفتيد؟

بله بسيار زياد.

چه دلايلي باعث شد كه قبول نكنيد؟

به دو دليل نمي‌پذيرفتم. ابتدا به دليل اين كه من كارگردان تلويزيون بودم و فرصت كمي براي اجرا داشتم و در برنامه‌هاي روتين شبكه نمي‌توانستم حضور داشته باشم. دوم اين كه برنامه مورد توجه من نبود. هميشه دنبال برنامه‌اي بودم كه دلخواهم باشد و بتوانم با مخاطب ارتباط برقرار كنم. فكر مي‌كنم اگر مجري نتواند در خاطر مردم بماند و تاثيرگذار باشد پس دليلي براي اجرا ندارد.

چه شد كه دوباره اجرا در شبكه يك را قبول كرديد؟

با توجه به حضور مهدي فرجي در شبكه و همچنين درخواست آقاي مصداقي مدير پخش شبكه توانستم به خانه اصلي خودم برگردم.

بازخورد برنامه «شبكه يك شبكه هر ايراني» چطور است؟

با توجه به اين كه ساعت پخش مناسبي ندارد و عموما مردم وقت استراحتشان است يا از محل كار به سمت منزل مي‌روند مخاطب زيادي ندارد، اما روزانه پيامك‌ها و تلفن‌هاي زيادي داريم كه نشان مي‌دهد مردم اين برنامه را تماشا مي‌كنند و خواسته‌هايشان را با ما مطرح مي‌كنند.

فكر مي‌كنم اين برنامه توانسته جايگاه خوبي را ميان مخاطبان براي خودش باز كند و مردم از كودك و نوجوان تا جوان، ميانسال و بزرگسال همه اقشار به نوعي با آن ارتباط برقرار كرده‌اند كه اين براي من رضايتبخش است و عموما وقتي مردم من را مي‌بينند از اين برنامه به نيكي ياد مي‌كنند.

در گذشته يك فرد براي به دست گرفتن سكان اجرايي يك برنامه بايد مراحل مختلفي را پشت‌سر مي‌گذاشت. مدتي در استوديو حاضر مي‌شد و كار را از نزديك مي‌ديد و پس از آن مجري پخش مي‌شد و سپس اجراي يك برنامه ثابت را به او مي‌سپردند، اما الان اين گونه نيست و افراد بدون هيچ كسب تجربه‌اي اجراي يك برنامه‌ را به عهده مي‌گيرند. به نظر شما كدام روش صحيح است؟

افشار: اجراي خاص اجرايي است كه مجري در آن موضوع شناخته شده باشد و در هر برنامه اجراي ماندگاري داشته باشد. متاسفانه بعضي وقت‌ها مجريان براي خودشان اجرا مي‌كنند و مي‌خواهند خودشان را جلوه بدهند

چقدر خوب شما با اين كار آشنا هستيد. حرف شما كاملا درست است، در گذشته تست‌هاي سختي هم گرفته مي‌شد و هر كسي اجازه اجرا نداشت.

به قول شما در حال حاضر براحتي به كسي كه تاكنون اجراي تلويزيوني نداشته اجراي يك برنامه را مي‌سپارند كه كار اشتباهي است. مجري در يك برنامه تلويزيوني بسيار با اهميت است و نبايد او را دست‌كم گرفت. به نظرم بايد هيات كارشناسي باشد و مجريان سيما را ساماندهي كند.

ما كارشناسان متخصصي نداريم كه با توجه به ميزان تحصيلات، اطلاعات عمومي، سوابق كار، چهره و ميزان جذابيت نوع اجرا را براي مجريان مشخص كنند. اساسا مجريان ورزشي، اجتماعي، سياسي و اقتصادي بايد مجزا باشند. نمي‌شود مجري ورزشي كه يك ساعت هم ورزش نكرده باشد، بخواهد در يك برنامه ورزشي اجرا كند. الان مجرياني داريم كه برنامه‌هايي را اجرا مي‌كنند كه اصلا از آنها اطلاعاتي ندارند.

مجريان پس از مدتي به اجراي برنامه‌هاي خارج از سازمان كشيده مي‌شوند. شما با اين موضوع موافقيد؟

اگر اين مجالس دولتي و وابسته به ارگان‌هاي دولتي باشد مشكلي ندارد. مجري بالاخره بايد زندگي خودش را بچرخاند.

مجريان در كشور صنف مشخصي دارند كه كسي متولي امورات آنها باشد؟

ما اصلا صنفي نداريم. هر وقت خواستيم از مجري دعوت به همكاري كرديم و هر زماني كه به او نيازي نداشتيم از او خداحافظي كرده‌ايم. مجري آبروي يك شبكه محسوب مي‌شود و نبايد با او سليقه‌اي برخورد شود يا با آمدن يك مدير يا تهيه كننده به كار گرفته و پس از رفتن آنها مجري هم از شبكه حذف شود.

براي اين كه مجريان جدي گرفته شوند چه بايد كرد؟

ايجاد يك تشكل صنفي مجزا با اساسنامه مشخص و تعيين آن توسط سازمان صدا و سيما مي‌تواند به اين موضوع كمك كند.

تاكنون براي ساماندهي مجريان اقدامي شده است؟

چند ماه گذشته براي اولين بار براي مجريان تلويزيون نشستي برگزار شد و در آن نشست برخي از مجريان مشكلاتشان را گفتند و آقاي دارابي معاون سيما قول‌هايي دادند كه اميدوارم اين مشكلات مرتفع شود و سازمان صدا و سيما به عنوان متولي بتواند مجريان تلويزيون را ساماندهي كند.

ما در كشورمان تا چه اندازه تنوع اجرا داريم؟

ما در ميان مجريان با كمبود نيرو مواجه نيستيم. با كمبود طعم، رنگ و بوي اجراي خاص مواجهيم. تنوعي كه شما مد نظر داريد بسيار كم است.

منظورتان از اجراي خاص چيست؟

مجريان در موضوعات مختلف مشخص نيستند و بدون داشتن هيچ گونه اطلاعاتي برنامه را اجرا مي‌كنند. اجراي خاص اجرايي است كه مجري در آن موضوع شناخته شده باشد و در هر برنامه اجراي ماندگاري داشته باشد. متاسفانه بعضي وقت‌ها مجريان براي خودشان اجرا مي‌كنند و مي‌خواهند خودشان را جلوه بدهند.

به نظرم در طول اين سال‌ها استفاده از شخصيت‌ها يا افرادي كه مثلا چهره زيبا دارند يا بازيگر هستند، هم نتوانست به كيفيت اجرا در سازمان صدا و سيما كمك كند.

من با مجري ـ بازيگر و بازيگر ـ مجري مشكلي ندارم و هيچ اشكالي ندارد، اما خود بازيگر بايد بداند كه وقتي در نقش‌هاي مختلفي ظاهر مي‌شود مخاطب نمي‌تواند با او به عنوان يك مجري ارتباط برقرار كند. چون مخاطب نمي‌داند كه واقعا اين فرد اجرا مي‌كند يا نقش بازي مي‌كند. به نظرم بازيگران نبايد وارد اين عرصه بشوند.

مدتي است سازمان صدا و سيما به سمتي رفته كه در برنامه‌ها از مجري - كارشناس استفاده مي‌كند. ارزيابي شما از اين رويكرد چيست؟

اين كار خوبي است كه ما مجرياني در هر بخش به صورت مشخص داشته باشيم؛ يعني كساني كه متخصص در حوزه معارفي هستند برنامه‌هاي معارفي را اجرا كنند، كساني كه سطح آگاهي اجتماعي دارند وظيفه اجراي اين برنامه را بر عهده بگيرند.

مجريان براساس برنامه، نظر مديران يا سليقه تهيه‌كننده يا مخاطب انتخاب مي‌شوند؟

معمولا همه اين موارد كه گفتيد تاثيرگذار هستند.

شما براي تربيت مجري در تلويزيون چه پيشنهادي داريد؟

مي‌توان از طريق فراخوان عمومي علاقه‌مندان را جذب و سپس از ميان آنها بااستعدادترين‌ها را انتخاب و دوره‌هاي آموزشي را با استفاده از اساتيد متبحر برايشان برگزار كرد. مجريان بايد در موضوعات مختلف شناسايي و آموزش داده شوند. فقط تاكيد كنم كه مجريان را بايد استخدام كرد تا با خيالي آسوده و امنيت شغلي افراد علاقه‌مند بتوانند به كارشان ادامه بدهند.

مجريان تلويزيوني تا چه اندازه نياز به حمايت مديران شبكه‌ها دارند؟ آيا حمايت مديران شبكه‌ها تاثيري در نوع اجرايشان دارد؟

سوال بسيار خوبي است. بدون پشتوانه و حمايت مديران شبكه اصولا نمي‌توان اجرا كرد. حمايت مديران و ايجاد اعتماد به نفس تاثير بسيار زيادي دارد. وقتي شما به مجري برنامه اعتماد كرديد و مجري امتحانش را در برنامه‌هاي متعدد پس داد، بايد باورش كرد و هميشه مورد حمايت قرار بگيرد تا آن هم بتواند تمام توانش را براي اجراي موثر بگذارد. البته اين نكته را هم يادآوري كنم كه براي تقويت اجرا در تلويزيون بهتر است همواره از تجربيات مجريان پيشكسوت استفاده شود. نبايد وقتي مجري بازنشسته مي‌شود براي هميشه از صحنه اجرا كنار گذاشته شود.

به غير از اجراي تلويزيون به چه شغلي علاقه‌مند هستيد؟

به كشاورزي علاقه زيادي دارم. به تازگي هم زمين كشاورزي خريده‌ام و مشغول كاشت گندم هستم.

براي ادامه اجرا در تلويزيون برنامه‌اي داريد؟

من پيشنهادهاي مختلفي از شبكه‌هاي ديگر داشته و دارم، اما باتوجه به حضور چندين ساله‌ام در شبكه يك علاقه‌مند هستم كه در اين شبكه همچنان باشم. ان‌شاءالله برنامه شبكه يك شبكه هر ايراني با طراحي جديدتر و زمان مناسب‌تري روي آنتن برود.

منبع:جام جم آنلاین
نوشته شده در پنج شنبه 13 بهمن 1390برچسب:,ساعت 20:38 توسط امین| |

نتیجه 3-2 به نفع پرسپولیس

گل های پرسپولیس:ادموند زائد هر 3 گل

گل های استقلال:میداوودی و زندی

هر سه گل پرسپولیس در حالی زده شد که 10 نفره بود. و در دقایق پایانی بود

نوشته شده در پنج شنبه 13 بهمن 1390برچسب:,ساعت 19:57 توسط امین| |

ادامه مطلب مورد نظر رمز دارد.
لطفا رمز عبور مربوط به مطلب را وارد کرده ، دکمه تایید را کلیک کنید.
رمز:12345

:::ادامه مطلب:::
نوشته شده در پنج شنبه 13 بهمن 1390برچسب:بچه گربه,گربه,تصویر گربه,گربه ی ناز,,ساعت 17:17 توسط امین| |

سلام . من درباره ی این بازی در بالا نوشته ام پس فقط دانلود کنید و به آدرس زیر بروید

http://www.downloadha.com/1390/08/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-call-of-duty-modern-warfare-3-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-pc/

نوشته شده در پنج شنبه 13 بهمن 1390برچسب:,ساعت 15:37 توسط امین| |
 فال حافظ - قالب وبلاگ